Espanya va desclassificar entre 1992 i 1997 un total de 75 expedients sobre albiraments de fenòmens estranys, registrats des de 1962 i que ocupen 1.900 pàgines, en les quals es recull un total de 97 successos diferents, entre els quals figuren casos similars al donat a conèixer la setmana passada a Regne Unit. Segons van confirmar fonts militars, una vegada desclassificats per l'Exèrcit de l'Aire, aquests expedients van ser traslladats per a la seva consulta a la Biblioteca del Quarter General de l'Exèrcit de l'Aire i ara es troben a l'Arxiu Històric de l'Exèrcit de l'Aire, a Villaviciosa de Odón (Madrid).
Entre aquests documents, figuren casos d'albiraments d'ovnis (objecte volador no identificat) per part de pilots de vols comercials i militars o de de capitans de naus, semblants al cas donat a conèixer al Regne Unit en el qual un avió d'Alitalia gairebé xoca amb un OVNI el 1991.
El procés de desclassificació espanyol va començar quan el maig de 1991 la Secció de Seguretat de Vol, responsable de la custòdia d'aquests arxius, va remetre un escrit intern dirigit al general a càrrec de la Divisió d'Operacions de l'Exèrcit de l'Aire, que proposava la seva desclassificació. Ja el 14 de març de 1992, la Junta de Caps d'Estat Major va acordar rebaixar el nivell de classificació i deixar la decisió de desclassificar en mans del cap de l'estat Major de l'Aire.
Finalment, el setembre de 1992 es van desclassificar els primers expedients ovni del Ministeri de Defensa. La tasca va ser encomanada al tinent coronel d'Estat Major Ángel Bastida i va ser conclosa pel tinent coronel Enrique Rocamora el 1996.
Albiraments el 1974
En un informe oficial militar de 84 pàgines es detalla que la nit del 24 de novembre 1974 es van succeir diversos albiraments que van començar a les 19.30 hores a l'illa de Gran Canària, quan un tinent coronel de l'Exèrcit de l'Aire i la seva filla circulaven per una carretera i van veure una llum blanca i brillant al cel que deixava una curta estela. Aquesta es desplaçava a gran velocitat i pocs segons després va desaparèixer.
Segons relata l'investigador especialitzat en aquests fenòmens Vicente Juan Ballester, només 15 minuts més tard, un avió Fokker-27 d'Iberia s'enlairava de Tenerife amb destinació a Las Palmas de Gran Canaria. La nit era clara i l'avió sobrevolava uns estrats ennuvolats quan ascendia a nivell de vol de 2.100 metres. Llavors els pilots van veure, just davant d'ells, una llum potent que semblava trobar-se a uns 300 metres per damunt d'ells i que s'acostava en direcció contrària al llarg d'un corredor habitualment utilitzat pel trànsit aeri regular de Las Palmas.
Al contactar amb la torre de control, no existia cap registre que pogués fer pensar que la llum vista pogués ser d'un altre avió. Tot i que des de la torre no s'havia registrat cap llum, la tripulació va seguir veient la intensa llum davant seu.
Entre aquests documents, figuren casos d'albiraments d'ovnis (objecte volador no identificat) per part de pilots de vols comercials i militars o de de capitans de naus, semblants al cas donat a conèixer al Regne Unit en el qual un avió d'Alitalia gairebé xoca amb un OVNI el 1991.
El procés de desclassificació espanyol va començar quan el maig de 1991 la Secció de Seguretat de Vol, responsable de la custòdia d'aquests arxius, va remetre un escrit intern dirigit al general a càrrec de la Divisió d'Operacions de l'Exèrcit de l'Aire, que proposava la seva desclassificació. Ja el 14 de març de 1992, la Junta de Caps d'Estat Major va acordar rebaixar el nivell de classificació i deixar la decisió de desclassificar en mans del cap de l'estat Major de l'Aire.
Finalment, el setembre de 1992 es van desclassificar els primers expedients ovni del Ministeri de Defensa. La tasca va ser encomanada al tinent coronel d'Estat Major Ángel Bastida i va ser conclosa pel tinent coronel Enrique Rocamora el 1996.
Albiraments el 1974
En un informe oficial militar de 84 pàgines es detalla que la nit del 24 de novembre 1974 es van succeir diversos albiraments que van començar a les 19.30 hores a l'illa de Gran Canària, quan un tinent coronel de l'Exèrcit de l'Aire i la seva filla circulaven per una carretera i van veure una llum blanca i brillant al cel que deixava una curta estela. Aquesta es desplaçava a gran velocitat i pocs segons després va desaparèixer.
Segons relata l'investigador especialitzat en aquests fenòmens Vicente Juan Ballester, només 15 minuts més tard, un avió Fokker-27 d'Iberia s'enlairava de Tenerife amb destinació a Las Palmas de Gran Canaria. La nit era clara i l'avió sobrevolava uns estrats ennuvolats quan ascendia a nivell de vol de 2.100 metres. Llavors els pilots van veure, just davant d'ells, una llum potent que semblava trobar-se a uns 300 metres per damunt d'ells i que s'acostava en direcció contrària al llarg d'un corredor habitualment utilitzat pel trànsit aeri regular de Las Palmas.
Al contactar amb la torre de control, no existia cap registre que pogués fer pensar que la llum vista pogués ser d'un altre avió. Tot i que des de la torre no s'havia registrat cap llum, la tripulació va seguir veient la intensa llum davant seu.
Empordà.info. 27 d'octubre de 2008
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada